Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

DELLNER: Zwiększanie absorpcji energii w systemach łączących pociągi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
22-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
22-09-2025
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
informacja prasowa Dellner

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
DELLNER: Zwiększanie absorpcji energii w systemach łączących pociągi
fot. Dellner
Bezpieczeństwo to fundament nowoczesnego i niezawodnego transportu kolejowego. Kluczowym elementem konstrukcji pociągów są sprzęgi, amortyzatory oraz przejścia międzywagonowe, które nie tylko utrzymują wagony w stabilnym połączeniu, ale także zapewniają niezawodność i wysoki komfort podróży. Każdy z tych systemów musi spełniać najwyższe standardy, aby skutecznie chronić pasażerów i infrastrukturę kolejową.


Jednym z krytycznych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa jest technologia Crash Energy Management (CEM), zintegrowana z systemami łączącymi pojazdy szynowe w celu minimalizacji skutków zderzeń. Dzięki pochłanianiu energii kinetycznej podczas kolizji, CEM znacząco ogranicza ryzyko obrażeń, wykolejenia oraz poważnych uszkodzeń konstrukcji pociągu.

Od dziesięcioleci Dellner wyznacza kierunek w rozwoju technologii Crash Energy Management (CEM). W trosce o jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów, firma opracowała funkcję kontroli dużej siły (ang. HighForce Control (HFC)) w amortyzatorach sprzęgów, znacząco zwiększającą skuteczność systemu CEM. Przy zachowaniu zdolności regeneracji przy niższych prędkościach uderzenia, dodanie HFC poprawia wykorzystanie energii przez amortyzator sprzęgu podczas zderzenia z dużą prędkością. Umożliwia to kontrolowane przejmowanie rosnących sił, zwiększając całkowitą ilość pochłanianej energii w sytuacji kolizyjnej – bez zwiększania masy ani długości sprzęgu.

Porównaniu konwencjonalności amortyzatorów i amortyzatorów wyposażonych w funkcje high force control


Wykres porównania siła-skok w przypadku konwencjonalnego amortyzatora


Konwencjonalne amortyzatory są zoptymalizowane pod kątem prędkości sprzęgania. W przypadku kolizji przekraczających tę prędkość, układ gazowo-hydrauliczny amortyzatora nie kompresuje się wystarczająco szybko i staje się sztywny. Powoduje to zerwanie sprzęgu, zanim możliwe będzie wykorzystanie pełnej dostępnej wydajności amortyzatora.


Wykres porównania siła-skok w przypadku amortyzatora z funkcją High Force Control

Dzięki dodaniu funkcji HFC amortyzator spełnia swoją rolę zarówno w procesie sprzęgania, jak i uderzeń o większej prędkości. W przypadku drugiego scenariusza, amortyzator ulega kompresji na dłuższym skoku i absorbuje więcej energii, zanim nastąpi powrót do pierwotnego stanu.

Oba typy amortyzatorów zostały zaprojektowane z myślą o bezpieczeństwie i niezawodnej ochronie jako głównych priorytetach, ale nowa funkcja HFC znacznie poprawia pochłanianie energii w sytuacjach o dużej sile uderzenia.




Dowiedz się więcej o High Force Control w amortyzatorach sprzęgów:  




Korzyści wynikające z zastosowania funkcji High Force Control w amortyzatorach sprzęgów:


· Poprawa kontroli przenoszenia sił między sprzęgami podczas uderzeń z dużą prędkością
· Pochłanianie większej energii przy wyższych prędkościach, bez zwiększenia długości ani masy sprzęgu;

Wraz z rozwojem transportu kolejowego w kierunku wyższych prędkości, zaawansowane innowacje w zakresie bezpieczeństwa, takie jak amortyzatory sprzęgów wyposażone w technologię High Force Control, odegrają kluczową rolę w kształtowaniu branży. Technologia HFC firmy Dellner jest idealna dla producentów i operatorów pociągów, którzy priorytetowo traktują bezpieczeństwo pociągów i pasażerów, a jednocześnie poszukują elastyczności w swoich systemach CEM.


Bądź na bieżąco z innowacjami w zakresie bezpieczeństwa kolejowego – zapraszamy do odwiedzenia stoiska Dellner B21 na targach TRAKO w Gdańsku!
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

TRAKO 2025: Mamy zdjęcia taboru!

Tabor i technika

TRAKO 2025: Mamy zdjęcia taboru!

Roman Czubiński 22 września 2025

FPS H. Cegielski: Pierwszy nowy wagon dla PKP Intercity na TRAKO

Tabor i technika

Zobacz również:

Nowoczesne przeguby międzywagonowe Dellner - większe bezpieczeństwo i komfort

Tabor i technika

Nowoczesne przeguby międzywagonowe Dellner - większe bezpieczeństwo i komfort

informacja prasowa Dellner 08 września 2025

Szkolenia utrzymaniowe Dellner – klucz do bezpieczeństwa i wydłużenia żywotności systemów łączących pojazdy szynowe

Tabor i technika

Szkolenia utrzymaniowe Dellner – klucz do bezpieczeństwa i wydłużenia żywotności systemów łączących pojazdy szynowe

Izabela Drożdż, Global Marketing & Social Media Manager, Dellner 06 lutego 2025

Zmiana na stanowisku Dyrektora Generalnego w grupie Dellner

Tabor i technika

Zmiana na stanowisku Dyrektora Generalnego w grupie Dellner

informacja prasowa grupy Dellner 12 lutego 2021

Pozostałe z wątku:

TRAKO 2025: Mamy zdjęcia taboru!

Tabor i technika

TRAKO 2025: Mamy zdjęcia taboru!

Roman Czubiński 22 września 2025

FPS H. Cegielski: Pierwszy nowy wagon dla PKP Intercity na TRAKO

Tabor i technika

Zobacz również:

Nowoczesne przeguby międzywagonowe Dellner - większe bezpieczeństwo i komfort

Tabor i technika

Nowoczesne przeguby międzywagonowe Dellner - większe bezpieczeństwo i komfort

informacja prasowa Dellner 08 września 2025

Szkolenia utrzymaniowe Dellner – klucz do bezpieczeństwa i wydłużenia żywotności systemów łączących pojazdy szynowe

Tabor i technika

Szkolenia utrzymaniowe Dellner – klucz do bezpieczeństwa i wydłużenia żywotności systemów łączących pojazdy szynowe

Izabela Drożdż, Global Marketing & Social Media Manager, Dellner 06 lutego 2025

Zmiana na stanowisku Dyrektora Generalnego w grupie Dellner

Tabor i technika

Zmiana na stanowisku Dyrektora Generalnego w grupie Dellner

informacja prasowa grupy Dellner 12 lutego 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij